Thu, 21 Nov 2024پنجشنبه 1 آذر 1403
 
كليپهاي صوتي و تصويري: 599
تعداد كل مقالات : 2523
تعداد كل بازديدها تاكنون : 9019698
 
 
 

پيامبر صلی الله علیه وسلم فرمود: (إذا دعا الرجل امرأته إلي فراشه فلم تأته فبات غضبان عليها لعنتها الملائکة حتي تصبح) «هرگاه مرد از همسرش خواست تا در بسترش حاضر شود و همسرش امتناع ورزيد و شوهرش از او خشمگين شد، ملائکه تا صبح او را لعنت مي‌کنند». متفق عليه : بخاری (5194)، مسلم (1436) و در حديثي ديگر مي‌فرمايد : (إذا دعا الرجل زوجته لحاجته فلتأته و إن کانت علي التنور) «هرگاه مرد همسرش را براي نيازش فرا خواند، بايد نزد او برود اگرچه بر تنور باشد (مشغول پخت و پز باشد)». ترمذی (1170)

******************

پيامبر صلی الله علیه وسلم فرمود: (لايحل للمرأة أن تصوم و زوجها شاهد إلا بإذنه) «جايز نيست که زن در حضور شوهرش روزه بگيرد مگر به اجازه او».بخاری (5195)

******************

پيامبر صلی الله علیه وسلم فرمود: (ولاتنفق امرأة شيئا من بيت زوجها، إلا بإذن زوجها، قيل و لا الطعام؟ قال : ذلک أفضل أموالنا) «زن نبايد از مال شوهرش مصرف کند، مگر اينکه شوهرش به او اجازه دهد، گفته شد حتي غذا؟ فرمود : آن بهترين اموالمان است».[صحیح ابن ماجه 1875]

******************

پيامبر صلی الله علیه وسلم فرمود: (فحقکم عليهن ألا يوطئن فرشکم من تکرهون، و لايأذن في بيوتکم لمن تکرهون) «حق شما بر زنانتان اين است که ناموستان را حفظ کنند و کسي را که دوست نداريد به خانه‌هايتان راه ندهند»

******************

پيامبر صلی الله علیه وسلم  فرمود : (خير النساء من تسرک إذا أبصرت، و تعطيک إذا أمرت، و تحفظ غيبتک في نفسها و مالک) «بهترين زنان زني است که وقتي به او نگاه مي‌کني، تو را خوشحال ووقتي که به او امر مي‌کني تو را اطاعت کند و در غياب تو حافظ خود و مال شما باشد». [صحیح ابن ماجه 3299].

******************

پيامبر صلی الله علیه وسلم مي‌فرمايد : (والمرأة راعية في بيت زوجها و مسئولة عن رعيتها) «وزن در خانه شوهرش نگهدار و در برابر زيردستانش مسئول است». متفق عليه : بخاری (893)، مسلم (1829).

******************

مشاهده كل احاديث

 
 
 

اسلام - قرآن و تفسیر
نوار اسلام
سایت جامع فتاوای اهل سنت
مهتدین
عصر اسلام
دائرة المعارف شبکه اسلامی
اسلام تيوب
اخبار جهان اسلام
سایت بیداری
کتابخانه
پاسخ به شبهات دینی
اسلام هاوس

استفاده از داروهای محرک جنسی

بسم الله الرحمن الرحیم

 

استفاده از داروهای محرک جنسی

 

تحریک کننده‌ های جنسی بر دو نوع است:

نخست: موارد طبیعی مانند غذاها و گیاهان و مانند آن که استفاده از این نوع در صورتی که زیان آن ثابت نشود اشکالی ندارد، اما اگر زیانش ثابت شود باید از آن دوری کرد، چرا که رسول الله صلی الله علیه وسلم می ‌فرماید: «لا ضَرَرَ ولا ضِرار»[1] ترجمه: (نه - به خود - ضرر بزنید و نه - به دیگران - ضرر برسانید).

در کتاب «الآداب الشرعیة» آمده است: "مداوا و سرمه زدن با هر چیز نجس یا پاکِ حرام یا مضر و مانند آن حرام است"[2].

در کتاب های علما، ذکر فوائد برخی از غذاها که باعث ازدیاد شهوت یا تقویت فعالیت جنسی می ‌شود شایع است، از جمله سخن حافظ ابن حجر رحمه الله درباره‌ ی حدیث رسول الله صلی الله علیه وسلم که می‌ فرمایند: "به عود هندی اهمیت دهید که در آن هفت شفا است"[3]. هود هندی همان «قسط هندی» معروف است که برخی از فواید آن را چنین ذکر کرده ‌اند: "گرم کردن معده و تحریک شهوت جماع، و مالیدن آن کدورت صورت را از بین می‌برد..." همین را در مورد شنبلیله و پسته و خرنوب و تخمه ‌ی هندوانه و دیگر گیاهان نیز گفته ‌اند[4].

مهم این است که شخص در استفاده از این چیزها به حد اسراف یا تعلق و مشغولیت دائم نرسد به طوری که همیشه در جستجوی غذا و نوشیدنی هایی باشد که شهوتش را بیشتر کند.

دوم: داروهایی که برای این هدف به کار می ‌رود که اصل در مورد این دسته نیز جواز و حلال بودن است، اگر شامل چیزی حرام مانند مست کننده‌ ها یا چیزی که باعث زیان به بدن می ‌شود نباشد، که این نیز بنابر آنچه گذشت حرام است. اما شایسته است تنها کسی که به سبب یک ناتوانی مانند بیماری یا پیری نیازمند این داروهاست از آن استفاده کند و برای استفاده از آن به پزشک مطمئن و متخصص مراجعه نماید؛ زیرا برخی از این داروها ممکن است تا حد مرگ خطرناک باشد و برخی خالی از خطر است اما انسان سالم به آن نیازی ندارد، حتی اگر به لذت بیشتر بینجامد. چه زیبا گفته ‌اند که دارو مانند صابون است، لباس را پاک می ‌کند اما آن را کهنه می ‌کند.

بنابراین تا حد امکان از استفاده ‌ی دارو خودداری کنید.

برای مثال قرص ویاگرا، دارویی که در این دوران بسیار منتشر و مورد استفاده است؛ این دارو از سوی بسیاری از مردم بدون بررسی یا مشاوره ‌ی پزشک استفاده شده که زیان‌ های شدیدی به آنان وارد کرده است. دکتر عبدالله النعیمی متخصص قلب در بیمارستان نظامی زاید در همایشی درباره‌ ی محرک‌ های جنسی می گوید: "این دارو دارای عوارض جانبی بعضا شدیدی است. پژوهشی در کانادا بر روی حدود ۸۵۰۰ شخص انجام شد که مشخص شد آنان از سردردی در حدود ۱۶٪ رنج می ‌برند و برخی از آنان از التهاب و قرمزی به خصوص در صورت، و برخی از سوزش معده و عوارض بد هضمی غذا رنج می ‌برند. همینطور در مورد بعضی از آنها ـ به ویژه کسانی که کمی فشار خون داشتند ـ گاهی فشار خون ‌شان به حد مضری بالا می ‌رفت".

وی می‌ گوید: کسانی که بیماری خاصی ندارند بهتر است از پزشک مشاوره ـ ولو کوتاه ـ بخواهند. اما آنهایی که بیمارند به ویژه کسانی که بیماری ‌های عروق و قلبی دارند باید حتما اول به پزشک مراجعه کنند؛ زیرا بسیاری از آنان داروهایی حاوی نیترات مصرف می ‌کنند که به شدت به ویاگرا واکنش نشان می دهد و باعث می ‌شود این دارو در بدن بیمار تحلیل نشود که به فشار خون پایین و گاه به مرگ منجر می‌ شود. ما درباره‌ ی حالات وفات بسیاری شنیده‌ ایم که در اینگونه موارد رخ داده‌ اند، یعنی شخص دچار مشکل قلبی یا انسداد شرایین بوده و از داروهای نیتراتی استفاده می ‌کرده و مصرف همزمان آن با ویاگرا باعث تداخل دارویی شده و به عوارض جانبی منجر گشته است".

مصرف این محرک‌ ها در ماه رمضان یا دیگر وقت ‌های خارج از رمضان که خوردن و نوشیدن در آن مباح است تفاوتی ندارد، یعنی هرگاه خوردن جایز باشد در دیگر اوقات نیز جایز است و هرگاه حرام باشد در دیگر اوقات نیز حرام است. الله متعال برای روزه ‌دار مباح قرار داده که از همسر خود پس از افطار لذت جنسی ببرد و فرموده است:

ترجمه: {آميزش و نزديکی با همسرانتان در شب روزه بر شما حلال گرديده است، آنان لباس شما هستند و شما لباس آنها، الله می ‌دانست که شما با خودتان ناراستی می‌ کردید، پس توبه ی شما را پذيرفت و شما را بخشيد، پس اکنون - در شبهای رمضان می توانيد - با آنان آميزش کنيد و آنچه را الله برای شما مقرر داشته طلب کنيد. بخوريد و بياشاميد، تا زمانی که رشته ی سپيد صبح از رشته ی سياه شب برای تان آشکار شود، سپس روزه را تا شب به پايان رسانيد، و درحالی که در مساجد معتکف هستيد؛ با زنان تان آميزش نکنيد، اين مرز های الهی است پس به آن نزديک نشويد. الله اين چنين آيات خود را برای مردم روشن می سازد؛ باشد که پرهيزگار شوند}[5].

 

https://islamqa.info

 



[1] روایت احمد و ابن ماجه (۲۳۴۱). شیخ آلبانی در صحیح سنن ابن ماجه آن را صحیح دانسته است.

[2] (۲/ ۴۶۳)

[3] روایت بخاری (۵۲۶۰) و مسلم (۴۱۰۳)

[4] نگا: «الآداب الشرعیة» ابن مفلح (۳/ ۷)، (۲/ ۳۷۰، ۳۷۵)

[5] {أُحِلَّ لَكُمْ لَيْلَةَ الصِّيَامِ الرَّفَثُ إِلَىٰ نِسَائِكُمْ ۚ هُنَّ لِبَاسٌ لَكُمْ وَأَنْتُمْ لِبَاسٌ لَهُنَّ ۗعَلِمَ اللَّـهُ أَنَّكُمْ كُنْتُمْ تَخْتَانُونَ أَنْفُسَكُمْ فَتَابَ عَلَيْكُمْ وَعَفَا عَنْكُمْ ۖ فَالْآنَ بَاشِرُوهُنَّ وَابْتَغُوا مَا كَتَبَ اللَّـهُ لَكُمْ ۚ وَكُلُوا وَاشْرَبُوا حَتَّىٰ يَتَبَيَّنَ لَكُمُ الْخَيْطُ الْأَبْيَضُ مِنَ الْخَيْطِ الْأَسْوَدِ مِنَ الْفَجْرِ ۖ ثُمَّ أَتِمُّوا الصِّيَامَ إِلَى اللَّيْلِ ۚ وَلَا تُبَاشِرُوهُنَّ وَأَنْتُمْ عَاكِفُونَ فِي الْمَسَاجِدِ ۗ تِلْكَ حُدُودُ اللَّـهِ فَلَا تَقْرَبُوهَا ۗ كَذَٰلِكَ يُبَيِّنُ اللَّـهُ آيَاتِهِ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَتَّقُونَ} بقره: 187


بازگشت به ابتدا

بازگشت به نتايج قبل

 

ارسال مقاله به دوستان

چاپ مقاله

 

     

  معرفي سايت به دوستان  |   درباره ما   |  تماس با ما

All Rights Reserved For BlestFamily.com © 2010

كليه حقوق مادي و معنوي سايت محفوظ است.